ERASMUS
Balears 12/02/2016

Obrint les portes a Europa

L’escola de la Puresa d’Inca participa en el projecte Erasmus +, juntament amb altres centres de Suècia, Itàlia i Escòcia

Lluïsa C. P.
4 min
Itàlia

IncaDes del 2014 i al llarg de tot aquest curs, el col·legi Puresa de Maria d’Inca està immers en el projecte Erasmus + E to E: education to employment. Gràcies a aquest programa, un total de 20 alumnes de 3r i 4t d’ESO han estat seleccionats per intercanviar coneixements i experiències amb alumnes de Suècia, Escòcia i Itàlia. A més de conèixer els aspectes culturals d’aquests països i millorar l’ús de la llengua anglesa, els participants aprofundeixen en temes relacionats amb el mercat laboral: àmbits econòmics, tipus d’empreses, organització social i tècnica, la formació necessària per accedir a determinats llocs de feina, etc.

Els altres centres que formen part del projecte són la Girvan Academy d’Escòcia, l’Istituto d’Istruzione Superiore Patini Liberatore d’Itàlia i la Möckelngymnasiet de Suècia. Fins ara els alumnes ja s’han desplaçat a Escòcia i a Itàlia, mentre que aquesta setmana hem rebut els participants escocesos, italians i suecs a Mallorca. L’intercanvi consisteix a conviure cinc dies amb les famílies dels alumnes i fer diverses visites a empreses i llocs relacionats amb el desenvolupament econòmic, cultural i formatiu de la zona. Aquestes activitats es combinen amb altres que es duen a terme a les escoles: tallers, exposicions, etc., i que empren sempre l’anglès com a llengua vehicular.

Els alumnes estan entusiasmats amb aquesta iniciativa. “Quan em vaig proposar participar a l’Erasmus va ser principalment per viure noves experiències, conèixer món, noves cultures, fer amistats, i tot això amb l’anglès com a eina per comunicar-nos”, diu Maria Amengual. Maria Moyà, que ja ha estat a Itàlia, creu que “aquesta experiència ens ha obert les ments cap a noves possibilitats de treballar fora d’Espanya. Per mi és una experiència molt recomanable i que repetiria sens dubte”.

Reflexions

Abans de cada un dels viatges, els alumnes recullen informació i reflexionen sobre una sèrie de qüestions en les quals després aprofundiran, com per exemple: penses que és important continuar estudiant després dels 16 anys? A què tens pensat dedicar-te en el futur? Creus que és important saber idiomes? Estàs disposat anar a fer feina a un altre país? En relació amb aquestes preguntes preparen uns treballs, que després contrasten amb les respostes de la resta de participants per conèixer, així, les diferències i semblances existents entre els distints països.

Estada a Escòcia

La primera estada es va dur a terme el curs passat en el mes de març i va ser a Escòcia. Allà realitzaren interessants visites, com la que feren al castell de Curzean Country Park i al complex hoteler Trump Turnberry Resort, on a més se’ls va explicar l’organització social de l’empresa i el perfil que cerquen per a cada un dels llocs de feina. “A l’hotel ens explicaren la manera de treballar i ens va cridar l’atenció que hi feia feina molta gent, a més del fet que per a cada tasca hi havia un encarregat diferent”, diu Emma Romero, “també ens va resultar curiós que, a més de castellà, a l’escola aprenien francès”.

Escòcia

Abruzzo (Itàlia)

A l’abril de 2015 es va fer l’estada a Abruzzo, Itàlia. Algunes de les visites que varen fer foren la de la fàbrica de pasta més important d’Itàlia, al Molino Fara S. Martino, la de la reserva natural d’Abruzzo i la visita a l’escola de formació professional de cuina. “Va ser estrany veure que la fàbrica es trobava enmig de la muntanya”, comenten Sergi Mas i Maria Moyà. També els va sorprendre la diferència que hi ha en relació amb els estudis: “Cada dia fan molt poques hores de classe, però els dissabtes han d’anar a escola”, explica Lluc Fluxà.

Fins al 17 de febrer fan estada a Mallorca. Aquí visiten la fàbrica de Quely, Camper, l’Albufera, l’Escola d’Hosteleria i el CESAG. Amb tot, l’objectiu és que coneguin el funcionament i l’organització de diferents empreses locals, com també analitzar la relació que hi ha entre l’oferta formativa i les possibilitats laborals de la zona. A més, a l’escola faran tot un seguit d’activitats per saber com han d’elaborar un currículum i què han de tenir en compte a l’hora de fer una entrevista de feina. Els estudiants de la Puresa han rebut emocionats els seus companys, “ara ens toca a nosaltres acollir-los i hi estam posant tota la nostra il·lusió perquè la seva estada sigui inoblidable”, diu Maria Munar.

El final: Suècia

El darrer viatge es farà el mes d’abril i serà a Suècia. “Esperam amb molta il·lusió gaudir d’aquesta experiència”, afirma Conxa Corró. “Per mi l’Erasmus és una oportunitat molt bona que se’ns presenta per intercanviar formes de vida i conèixer gent. El proper 6 d’abril viatjarem a Suècia i esper gaudir al màxim durant l’estada, fer noves amistats i millorar l’anglès”, explica Marga Ramis.

stats