FÓRMULA 1 Reportatge
Esports 13/03/2011

Una altra vegada per aquí?

Nuria García
2 min
Lewis Hamilton, un dels més crítics amb els Pirelli.

La pretemporada de Fórmula 1 es va acabar ahir al Circuit de Catalunya després de 42 dies -dels quals 16 han estat dies d'entrenament-. I ara, el 20 de març, Austràlia espera els pilots. Ja no hi ha temps per fer més proves, tot i que més d'una escuderia agrairia disposar d'alguna jornada més per poder fer evolucionar una mica més el seu monoplaça i, sobretot, per seguir adaptant-se als pneumàtics, que aquesta temporada tenen com a únic proveïdor Pirelli.

I pel que s'ha vist i escoltat durant la pretemporada, la degradació dels nous pneumàtics amoïna els pilots, sobretot els capdavanters. I és que el fet que les gomes de la firma italiana es gastin abans que les de Bridgestone (els pneumàtics de la temporada passada) provocarà que els pilots hagin de visitar més sovint els boxs. Més feina per als estrategs i per als mecànics, que no podran fallar, i també per als pilots, sobretot els que lluiten pel campionat, que hauran de controlar, i molt, el desgast. "Hi haurà molts pit stops , i això no és bo per als equips grans. És com si al futbol hi hagués un penal cada mitja hora. Barça i Madrid no n'estarien contents". "Si aquesta situació és millor per a algú, és per als equips petits", deia recentment Fernando Alonso (Ferrari). Lewis Hamilton (McLaren) també es queixa: "L'any passat havíem de fer que els pneumàtics duressin amb el dipòsit de benzina ple. Ara encara som més lents. Un dels dies de testos vaig ser terriblement lent. No em vaig divertir en absolut". I com afirmava Alonso, els equips petits seran els beneficiats. "El 70% de les curses es decidiran als boxs. Per a un equip com el nostre, efectuar tres o quatre aturades per cursa serà un gran benefici; podem sortir-hi guanyant", reconeix Jaume Alguersuari, de Toro Rosso. Espectacle per als seguidors, però un maldecap més per als pilots.

stats