Mèdia 26/08/2016

L’Audiència Nacional anul·la una multa a Mediapro

1 min
L’Audiència Nacional anul·la una multa a Mediapro

L’Audiència Nacional ha anul·lat una sanció de 6,5 milions d’euros que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) havia imposat el 2013 a Mediapro per haver signat contractes audiovisuals d’una durada de quatre anys amb el Barça, el Madrid, el Sevilla i el Racing de Santander. Segons ha explicat la productora, amb la sanció “la CNMC pretenia aplicar a aquests contractes una legislació aprovada amb posterioritat a la seva signatura i ignorar la legislació europea en aquest àmbit”. Ara l’Audiència “ha estimat totes les al·legacions” presentades per Mediapro i “reconeix la legalitat dels contractes”. La sentència també deixa sense efecte les sancions que la CNMC havia imposat als quatre clubs implicats.

La CNMC havia dictat l’abril del 2010 una resolució que limitava a una durada màxima de tres anys els contractes audiovisuals que els clubs podien subscriure, però en canvi la llei general de la comunicació audiovisual, que va entrar en vigor el mes següent, permetia contractes més llargs. En el seu moment des de Mediapro es va argumentar que havien considerat que el que establia la llei passaria per davant de la resolució de Competència, però aquest organisme va decidir fer prevaler el seu criteri.

stats