ILLES TECNOLÒGIQUES
Opinió 19/03/2016

Triar el mitjà de pagament en línia

2 min

Una part fonamental d’una venda és cobrar-la i a l’economia digital no n’és una excepció. Al mercat hi ha centenars de solucions per cobrar en línia i cadascuna té els seus avantatges i inconvenients. El primer que hem d’avaluar són les nostres necessitats, quins són els hàbits dels consumidors en el nostre sector i després trobar quina de les empreses de pagaments en línia s’hi ajusta millor.

Algunes de les característiques que hem de tenir en compte a l’hora d’escollir un sistema de pagament en línia:

  • Temps d’implantació i posada en marxa: alguns serveis poden estar en marxa en qüestió d’hores, altres tardaran setmanes o mesos.
  • Suport: algunes empreses són estrangeres i només ens atendran en anglès o no tindrem més ajuda que un correu electrònic.
  • Integració: quin cost tindrà integrar la plataforma amb el meu servei, m’ofereixen un connector llest per funcionar o m’ho he de fer jo mateix? Tindré accés fàcil a les dades que em reduirà les tasques administratives: conciliació, facturació o màrqueting?
  • Disponibilitat del medi: per pagaments petits tot d’una pensam en la targeta de crèdit, però si, per exemple, el teu client són empreses t’hauries de plantejar la domiciliació o acceptar transferències.
  • Funcionalitat: potser la nostra empresa es pot aprofitar de les característiques específiques d’algunes solucions com ara pagaments recurrents, orientació a mercat internacional o suport per més d’un mitjà de pagament.
  • Seguretat: podem acceptar cert nivell de risc sempre que ho tinguem controlat i tingui una contrapartida.
  • Preu: és un factor determinant, ja que pot arribar a ser un cost important, però no hem de deixar de tenir en compte costos addicionals que poden tenir unes plataformes sobre altres. Per exemple, requerirà un manteniment per part nostra? Haurem de desenvolupar alguna funcionalitat que una altra solució ens ofereix directament?

Per decidir quina plataforma hem d’emprar hem de mirar de contestar aquestes preguntes i trobar un equilibri que ens permeti tenir una solució òptima per als nostres clients a un cost adequat.

stats