Part Forana 21/03/2017

El Consell redueix a un terç el projecte inicial de la ronda Nord d'Inca

Només es farà un nou tram d'enllaç entre la carretera de Selva i la d'Alcúdia

Miquel Barceló
2 min
Imatge de la reunió de Mercedes Garrido amb membres del consistori d'Inca.

IncaEl projecte inicial de ronda Nord d'Inca ha quedat descartat pel Consell de Mallorca, segons ha anunciat aquest dimarts la consellera de Territori, Mercedes Garrido, acompanyada pel batle, Virgilio Moreno. El vial de circumval·lació que fins ara estava en avantprojecte anava des de la carretera de Binissalem fins a la de Selva-Lluc per després connectar amb la carretera d'Alcúdia. Com a alternativa, s'ha posat damunt la taula un nou traçat que partirà des de la rodona d'accés a l'autopista (Puig de Santa Magdalena) i arribarà a la carretera de Selva. I el tram que aniria des d'aquest punt fins a la carretera de Binissalem, de moment, no es construirà.

A més, el nou tram previst entre la carretera de Selva i la d'Alcúdia no té res a veure tampoc amb el que es preveia fins ara, perquè anirà més apropat a la zona urbana de la ciutat. Amb aquesta decisió, el traçat inicial quedarà reduït un terç, igual que la inversió, que era de 14 milions d'euros. Tota l'àrea de reserva de terreny programada per al gran projecte de ronda quedarà desafectada.

Mercedes Garrido ha mantingut una reunió amb el batle i altres regidors de l'equip de govern municipal i de l'oposició per explicar en què consisteix la proposta que hi ha damunt la taula. També hi ha assistit el director insular d'Infraestructures i Mobilitat, Joan Cifre. Garrido ha declarat que "el traçat nou donarà una solució, a mitjan i llarg termini, als problemes de trànsit que pateix la ciutat, sobretot amb el trànsit pesant. A més, presentam un projecte molt més amable amb la ciutat".

Respecte del projecte anterior, encara faltaven informes mediambientals i de Recursos Hídrics. Per tant, "les obres estaven enfora de començar". La proposta nova presenta grans diferències amb l'anterior perquè l'amplària també serà mínima, incloent-hi un passeig per a ciclistes i vianants segregat i només dos carrils de 3,5 metres.

El batle ha dit que "tenim una oportunitat històrica per desbloquejar un projecte que, enguany, farà 30 anys que en parlam. Volem posar un final a la problemàtica de mobilitat que té la ciutat". A partir d'ara, es posarà en marxa l'estudi d'alternatives del traçat nou, les quals es presentaran a l'Ajuntament i estaran en exposició pública. Segons Garrido, "tota la ronda –projectada fa anys– no és necessària, en aquests moments".

Una de les justificacions per anul·lar el projecte inicial, molt més ambiciós i amb més consum de territori, és el gran obstacle que suposa la zona ferroviària que s'hauria d'esquivar de manera soterrada, i això no és possible perquè es tracta d'una zona inundable, o bé per damunt la línia de tren. Moreno ha dit que "es manté –tot i la gran retallada que patirà el projecte inicial– el compromís d'iniciar la ronda aquesta legislatura".

stats