Societat 09/05/2018

Balears disposarà de dos centres educatius públics integrats el curs 2018-2019

Es tracta d'un programa pilot que aglutina les etapes d'Infantil, Primària i Secundària en un mateix centre

Maria Cifre
2 min
Balears comptarà amb dos centres educatius públics integrats el curs 2018-2019

PalmaPer primera vegada, Balears disposarà de dos centres educatius públics integrats, el CEIP Son Quint i el CEIP Pintor Joan Miró, tots dos de Palma. Els primers alumnes d'ESO s'hi incorporaran a l'inici del proper curs, 2018-2019. La matrícula es gestionarà de manera automàtica quan els estudiants acabin sisè de Primària. Els diferents cursos de Secundària s'aniran implementant progressivament fins al curs 2021-2022.

La nova oferta de la Conselleria té com a objectiu afavorir la coordinació i un major acompanyament dels alumnes en la transició entre les etapes educatives de Primària i Secundària. La transició entre els centres de Primària i els instituts de Secundària, als 12 anys, és un moment que moltes vegades genera problemes d'adaptació per a l'alumnat. "Parlam d'una edat propera a l'adolescència i d'un canvi de centre i de funcionament. Tot plegat fa que a vegades es produeixi una baixada del rendiment dels estudiants", ha explicat el conseller d'Educació i Universitat, Martí March.

Antoni Morante, Marti March i Joana Maria Seguí a una de les aules de Son Quint

La creació de centres integrats de Primària i Secundària de titularitat pública és una de les reivindicacions més demandades per la comunitat educativa, sobretot per part dels pares i les mares. Concretament, al CEIP Son Quint, que a partir de la setmana que ve passarà a ser alhora escola i institut, "els familiars estan molt contents que els seus fills puguin cursar tot el cicle d'ensenyament obligatori aquí", segons que explica la directora del centre, Joana Maria Seguí.

Model integrat

El procediment que ha seguit la Conselleria d'Educació, després d'escollir els centres per implementar el pla pilot i explicar-lo a la comunitat educativa, consisteix a fer un estudi de l'adequació dels espais per als nous usos, incloure la nova tipologia dels centres en les instruccions del proper curs i preveure l'escolarització per a alumnes de primer d'ESO a ambdós centres. El procés progressiu preveu que el curs 2021-2022 l'Educació Secundària hi estigui totalment implantada.

"Es tracta d'un projecte pilot que vol estendre's a altres centres", ha assenyalat el director general de Planificació, Ordenació i Centres, Antoni Morante. Com a prova, es farà una avaluació del projecte a final de curs per tal de millorar el funcionament del centre i, alhora, servir com a exemple per a altres projectes integrats.

stats